Markos Oliveira Freitas

Computational geometry
Numerical methods

Journal Papers

• Freitas, M. O.; Wawrzynek, P. A.; Cavalcante-Neto, J. B.; Vidal, C. A.; Martha, L. F.; Ingraffea, A. R. "A distributed-memory parallel technique for two-dimensional mesh generation for arbitrary domains. Advances in Engineering Software, Vol. 59, p. 38-52, May, 2013. ISSN: 0965-9978, DOI 10.1016/j.advengsoft.2013.03.005.

Papers in Conferences

• Teixeira, D.N.; Freitas, M.O.; Cavalcante-Neto, J.B.; Vidal, C.A. "Uma técnica a priori de decomposição de domínios para geração de malhas em paralelo com tratamento de regiões estreitas". In Proceedings of the XXXV Iberian Latin American Congress on Computational Mechanics in Engineering (CILAMCE 2014), Fortaleza, Brazil, November 23rd to 26th, 2014 (to appear).
  • Siqueira, D. M. B. de; Freitas, M. O.; Cavalcante-Neto, J. B.; Vidal, C. A.; Silva, R. J. da. "An Adaptive Parametric Surface Mesh Generation Method Guided by Curvatures". In: 21st IMR - International Meshing Roundtable Meeting, Orlando, United States, October 13 to 16, 2013. Sandia National Laboratories, p. 1-18.
  • Freitas, M. O.; Cavalcante-Neto, J. B.; Vidal, C. A.; Martha, L. F.; Ingraffea, A.; Wawrzynek, P. A. "A Parallel Technique for Two-Dimensional Mesh Generation for Arbitrary Regions with Cracks". In: XXXII CILAMCE - Congresso Ibero-Latino-Americano de Métodos Computacionais em Engenharia, Ouro Preto, 13 a 16 de Novembro. ABMEC, p. 1-20, 2011 (CD-ROM).
  • Teixeira, D. N.; Freitas, M. O.; Cavalcante-Neto, J. B.; Vidal, C. A. "A Technique for Parallel Mesh Generation Using a Priori Quadtree's Inter-Cell Discretization". In: XXXII CILAMCE - Congresso Ibero-Latino-Americano de Métodos Computacionais em Engenharia, Ouro Preto, 13 a 16 de Novembro. ABMEC, p. 1-19, 2011 (CD-ROM).
  • Nogueira, Y. L. B.; Freitas, M. O.; Vidal, C. A.; Cavalcante-Neto, J. B. "ARPong: A Viability Case Study of Markerless AR-Based Interface to Computer Games with Webcam". In: IX SBGames - Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital, Florianópolis, 8 a 10 de Novembro. CEJOGOS - SBC, p. 236-239, 2010 (CD-ROM).
  • Freitas, M. O. "Geração em Paralelo de Malhas Triangulares por Avanço de Fronteira com Particionamento por Decomposição Espacial Recursiva". Departamento de Computação, Universidade Federal do Ceará, 05 de Março, 2010.

Technical Reports

• Freitas, M. O.; Cavalcante-Neto, J. B.; Vidal, C. A. "A parallel technique for two-dimensional mesh generation for distributed-memory cluster computers". Department of Computing, UFC - Federal University of Brasil. p. 1-22, 2012.

Master Thesis

• Freitas, M. O.; Cavalcante-Neto, J. B.; Vidal, C. A. "Geração em Paralelo de Malhas Bidimensionais com Fraturas por Avanço de Fronteira Baseada em Decomposição Espacial". In: XXIX CILAMCE - Congresso Ibero-Latino-Americano de Métodos Computacionais em Engenharia, Maceió, 4 a 7 de Novembro. ABMEC, p. 1-14, 2008 (CD-ROM).

Please, visit Publications to download available papers.

Contact2013 freitas mesh2

Department of Computing
Federal University of Ceará (UFC)
Block 910 - Pici Campus
Av. Humberto Monte, s/n, 60.455-760
Fortaleza - Ceará - Brazil
markos(at)lia(dot)ufc(dot)br

For more detailed information, visit my curriculum at the Lattes Platform.